פייסבוק מבטלים את הלייקים? לתשובה היכנסו


אז מה קורה כאן? פייסבוק הודיעו שהם מתחילים בניסוי (תחילה בקנדה) לפיו הם מסירים את ניראות הלייקים. שימו לב למילה – ניראות. המטרה בניסוי לטענת פייסבוק, היא להסיר את הלחץ מהחשיבות הגדולה שמפרסמים, ארגונים, אנשים וחברות נתנו בכמות הלייקים שהם מקבלים ולעבור למצב בו הם מעלים לסדר היום הפייסבוקי את חשיבות התוכן. הם עדיין לא פעלו כדי שזה יקרה והם עדיין בוחנים את העניין. בפועל, הצהירו בפייסבוק שגם אם הם ישנו את הפורמט, עדיין אפשר יהיה לעשות לייקים אבל הם יוסתרו מהצופים ולא מבעלי הפוסטים (האדמינים) עצמם. מי שכותב פוסטים בדפים שלו יוכל לראות את הלייקים בלי שום בעיה.

מה שחשוב להבין זה שפייסבוק היא הבעלים של אינסטגרם ובאינסטגרם אנחנו כבר עדים לכך שהלייקים אינם מהווים עוד חשיבות. אין לייקים בסטורי למשל. (וסטורי הוא הכלי הכי מוביל שם עכשיו) משתמשים בקנדה המשתתפת בניסוי, למשל, רואים רק את שמותיהם של חברים משותפים שלחצו לייק באינסטגרם - אך הם אינם חשופים למספר הלייקים הכולל. אז למה בעצם פייסבוק פועלת כך? מה היה רע קודם? בשנה שעברה הודיע ג'ק דורסי, מנכ"ל ומייסד טוויטר כי הוא בוחן את האפשרות להסרת לייקים מרשת הציוצים. בכנס המפתחים האחרון של פייסבוק פרש מארק צוקרברג את משנתו באשר לעתידה של פייסבוק והדגיש שם כי המימד הפומבי והציבורי של תקשורת דיגיטלית עומד לחלוף מן העולם, ולפנות מקום לטובת תקשורת מוצפנת, פרטית ובין-אישית. באותו נאום הציג את הפיילוט באינסטגרם בהתאם לאג'נדה הזאת.

באוגוסט פייסבוק מסרה כי החלה לבחון "הסרת הלחץ של כמה לייקים פוסט יקבל" באינסטגרם, וכן מסרה שהחברה "התרגשה מתוצאות הבדיקה המוקדמות". אז ההסבר הרשמי שלהם הוא – תופעת הלחץ. יחד עם זאת, חוקרים רבים כבר טוענים שיש גם הסברים נוספים, כמו למשל: שפייסבוק חווה ירידה במעורבות ברשת החברתית ויש לה הרבה נוטשים ואם הם יפחיתו את הלחץ של הלייקים ואת הגדרות הפרטיות (שיצרו עזיבה המונית של פרופילים), אז הם יוכלו לייצר אווירה חדשה ושיח נעים ונוח יותר, שיחזיר את המשתמשים לפעילות.

האם זה טוב למפרסמים? האם זה טוב לאזרחי המדינה השלישית בגודלה בעולם? יש הטוענים כי כל סיפור הסתרת הלייקים הוא שקר פרסומי שפייסבוק יוצרים כדי להראות למשתמשים שהם כאן כדי להגן עליהם מפני לחצים, פסיכולוגיה חברתית ועוד. בואו לא ניתמם, פייסבוק נמצאת בשנים האחרונות תחת מכבש לחצים עצום מטעם גופי הרגולציה בארה"ב ואם צוקרברג כבר הגיע לסנאט כדי להסביר על הפרטיות ולתרץ את מה שקורה הרי שברור שיש כאן רצון של פייסבוק לשרוד מול כשלים עתידיים אפשריים כמו מערכת החוק. אלא שפייסבוק היא חברה שעושה כסף, הם לא כאן בשביל לקום בבוקר לחיי קהילה וירטואלית ואת הכסף הרב פייסבוק עושה מפרסומות ומהדפים העסקיים והמפרסמים שלה. ולכן לא ברור עדיין לאיזה כיוון הם יקחו את זה אבל דיי ברור שהם ייקחו את זה למקום של לעשות כסף והרבה – אולי סחר במידע פרסומי אולי הגדלת הפרסומות והמודעות שיאלצו את המפרסמים להשקיע יותר ולפרסם יותר. נמשיך לעקוב...

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

Call

050-7220020   

 

Follow me

 

  • facebook
  • Instagram - White Circle
  • Twitter Clean
  • LinkedIn - White Circle
  • YouTube - White Circle