Please reload

Recent Posts

על השינויים הגדולים בפייסבוק ואיך הם ישפיעו על דפים עסקיים

January 14, 2018

1/5
Please reload

Featured Posts

על השינויים הגדולים בפייסבוק ואיך הם ישפיעו על דפים עסקיים

January 14, 2018

הרשת החברתית סוערת ושינויים רבים כבר נראים בניוזפיד שלנו. פייסבוק הכריזה חגיגית לפני כמה ימים על שינוי מהותי בניוזפיד ועל "חזרה למקורות". פייסבוק הוקמה מראשיתה כרשת חברתית שמחברת בין אנשים. ברבות הזמן היא יצרה פלטפורמות שונות ונפרדות הן לשיח והן לעסקים, חדשות ומפרסמים ויצרה עולם וירטואלי בו חיים בסינרגיה כולם ביחד ברוב שעות היממה.

אז מה קרה פתאום? צוקרברג הסביר את זה במשפט ברור: "הופר האיזון בין החדשות לבין הדבר החשוב ביותר שפייסבוק יודעת לעשות - ליצר קשר בין אנשים".
ולכן בשינוי דרמטי הכריזה פייסבוק על עדיפות לפוסטים של חברים ומשפחה.

חשוב לציין כי השינוי לא מגיע סתם. פייסבוק ספגה ביקורת ציבורית רבה בשנתיים האחרונות בעיקר בכל הקשור לתכנים בלתי הולמים, להעדר טיפול בתכנים שמתפרסמים בפיד, בחשיפת יתר של קבוצות ספציפיות ודפים ובעודף שימוש בשיטה הקפיטליסטית על חשבון המטרה הבסיסית שלשמה היא הוקמה - שיח בין אנשים. גם לכך התייחס צוקרברג ואמר: "לפייסבוק יש הרבה עבודה לעשות - בין אם היא מגינה על הקהילה שלנו מפני התעללות ושנאה, הגנה מפני התערבות של מדינות לאום, או מוודאת שהזמן המושקע בפייסבוק הוא זמן מוצלח".

פייסבוק רוצה לחזור בחזרה להיות מקור מידע אמין עבור האנשים השוהים בה. השינוי של פייסבוק לא נובע רק מאינטרס חברתי או ערכי נטו. 

 

נשאלת השאלה הבלתי נמנעת: מה יקרה עם הדפים העסקיים? ומה יקרה עם המפרסמים? 
על פי צוקרברג: "דפים עשויים להבחין כי אחוזי הכניסה אליהם, החשיפה, צפיות הווידאו והתנועה שמגיעה ממקומות אחרים עשויה לרדת. השפעה זו תהיה שונה מדף ולדף, ותלויה בגורמים כמו סוג התוכן ואיך שאנשים מתממשקים איתו. דפים שמייצרים תוכן שאנשים לא מגיבים אליו או משתפים אותו עלולים לספוג ירידה חדה בתפוצה, בעוד אלה שמעודדים שיח עם האוהדים ומייצרים שיתופים, פחות ירגישו בשינוי.


האם צריך לדאוג לפייסבוק שיפסיקו להרוויח כסף כי תהיה פחות חשיפה לדפים? אז אם לרגע דאגתם התשובה היא שכמובן שלא! לאחר שעברתי על כל הדברים שצוקרברג אמר בנושא וקראתי מאמרים שונים ופרשנויות בעולם הנה הנתונים שחילצתי:  השינוי החדש יאפשר לפייסבוק דווקא לגבות יותר כסף עבור קידום של תכנים ממומנים. מפרסמים ודפים עסקיים שמעוניינים בקידום התוכן שלהם ייאלצו כעת לבצע מיקוד יותר מהותי של התכנים ושל הקהלים.
מי שירגיש בשינוי הכי גדול יהיו בעלי דפים עסקיים שלא מקדמים את הפוסטים שלהם והדף שלהם באמצעות קידום ממומן. דפים גדולים שמשלמים לפייסבוק הרבה כסף ימשיכו להיראות. וחשוב לציין שזה לא שמעכשיו הפרופילים בפייסבוק יפסיקו לראות פרסומים, הם פשוט יראו בעיקר דברים שמתאימים להם מאד ודגש עיקרי עם פוסטים מחברים ומשפחה.

 

ומה בכל זאת יכולים בעלי דפים עסקיים לעשות עוד היום כדי להיות חלק מכל הניוזפיד? יש פתרון! בתוך כל דף יש כפתור שנקרא FOLLOWING שלחיצה עליו מאפשרת מכל אוהד להגדיר שהוא רוצה לראות את הפוסטים של הדף הזה בכל זאת לפני הכל.
 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בנוסף יש לשונית מיוחדת הנמצאת בתוך תפריט ההגדרות של כל פרופיל וגם שם אפשר לבחור בבת אחת אחרי אלו דפים להמשיך ולעקוב באופן קבוע. כל שעליכם לעשות כבעלי דפים, הוא לנסות לפנות לאוהדים שלכם ולבקש מהם לבחור בהגדרות הללו.
 

 






 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

זה לא פשוט להניע לפעולה הזאת אבל זה מה שאפשר כעת לעשות עד שיעברו כמה שבועות וחודשים ונוכל להבין לעומק, מה בדיוק קרה כאן בפייסבוק...

 

 

Please reload

Follow Us
Search By Tags
Please reload

Archive
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

Call

050-7220020   

 

Follow me

 

  • facebook
  • Instagram - White Circle
  • Twitter Clean
  • LinkedIn - White Circle
  • YouTube - White Circle