Please reload

Recent Posts

על השינויים הגדולים בפייסבוק ואיך הם ישפיעו על דפים עסקיים

January 14, 2018

1/5
Please reload

Featured Posts

סיכום שנת 2015 במדיה החברתית

December 31, 2015

שנת 2015 היתה שנה סוערת בעולם ובמדיה החברתית צצו אינספור נושאים וטרנדים של שיח גלובלי.
בישראל התעסקנו הרבה יותר בממשלה ופוליטיקה והרבה פחות במה שמעניין את העולם,
אך בעולם התגיות המובילות ביותר למשל היו: רעידת האדמה בנפאל, הפיגוע הגדול בנובמבר בפאריז, נישואים חוקיים של בני אותו מין, הפליטים באירופה, קטלין ג'אנר וגם השמלה הכחולה/כסופה (שהגיעה גם אלינו).

 

ההאשטגים המובילים בטוויטר/אינסטגרם/פייסבוק  ל 2015 היו: 

#JeSuisParis
#MarriageEquality
#LoveWins
#RefugeesWelcome
#TheDress
ונוספים  

 

לרשימת ההאשטגים המלאה שדורגה על ידי מגזין ווג לחצו כאן

 

ומה בפייסבוק?

 

ב-2015 המשיכה פייסבוק לצמוח ולגדול ועל אף התחזיות הציניות של רבים שטענו כי ישנה נטישה המונית של צעירים,
פייסבוק צמחה בשנה זו והגיעה ליותר ממיליארד וחצי איש ברחבי העולם. בישראל כבר עברנו את 4.3 מיליון משתמשים
המחזיקים בפרופיל פייסבוק. 


אחד הדברים המשמעותיים שהתרחשו בפייסבוק ב 2015 ונראו היטב על ידי המשתמשים הפרטיים הוא הפיצ'ר החדש המדווח על מצבם המיידי של אנשים הנמצאים בעיצומו של אסון טבע (Safety Check). הפיצ'ר הופעל גם ברעידת האדמה הגדולה בנפאל ולאחר מכן גם בפיגועי הטרור בנובמבר בפאריז. בישראל היה שיח משמעותי בעניין מצד גורמים שכתבו סטטוסים בגנות הפיצ'ר שאינו מופעל בזמן פיגועי טרור יומיומיים בישראל.


פיצ'ר נוסף שפייסבוק יצאו איתו לא מזמן הוא וידאו LIVE המאפשר להפעיל צ'ט חי בוידאו מהדף העסקי של סלבריטאים ואנשי ציבור אשר מפעילים דפים עסקיים מאומתים. המגמה הזאת תמשיך ל 2016 ועל פי התחזיות 2016 תהיה שנת הוידאו הישיר במדיות החברתיות, עם פיתוחים חדשים שלא נראו עד כה. כבר עתה פייסבוק הודיעו כי יבצעו ניסוי בפיצ'ר גם למשתמש הרגיל . למאמר המלא שכתבתי בנושא לחצו כאן

 

אינסטגרם של פעם היא לא אינסטגרם של היום:
 

אינסטגרם שמארחת בתוכה כבר יותר מ400 מיליון יוזרים חודשיים ופעילים, 
עשתה קפיצה משמעותית השנה כאשר פייסבוק (הבעלים של אינסטגרם) פתחו את שערי הפרסום הממומן גם שם.
השילוב של פרסומים בפיד הקבוע של התמונות המצולמות על ידי פרטיים, איפשר סוף סוף את החיבור שהיה חסר קודם
לעולם העסקי, לעולם של קמפיינים משמעותיים יותר ולמקום בו החיבורים בין פרסום בפייסבוק לאינסטגרם, מועילים.
האפליקציה הסלולרית מבוססת התמונות עברה גם שדרוגים רבים במהלך השנה בתוספות עיצוביות (מסגרות, פילטרים חדשים, אפשרות לכמה תמונות ביחד ועוד). כעת נותר לראות כיצד ישפיע הוידאו גם כאן והאם ישודרג משמעותית וכיצד פייסבוק יחברו את כל זה גם לווטסאפ אשר נמצא ברשות החברה.

 

הרגעים הגדולים באינסטגרם שלי ב2015

 

את הרגעים הגדולים של 2015 בטוויטר תוכלו לראות בסרטון מיוחד של רשת SKY NEWS כאן.

 

 
הנושאים שהכי דוברו בפייסבוק ב 2015 בעולם הם:

  • U.S. Presidential Election

  • November 13 Attacks in Paris

  • Syrian Civil War & Refugee Crisis

  • Nepal Earthquakes

  • Greek Debt Crisis

  • Marriage Equality

  • Fight Against ISIS

  • Charlie Hebdo Attack

  • Baltimore Protests

  • Charleston Shooting & Flag Debate

ומעבר לכל זה עולם המדיה החברתית מסכם את שנת 2015 עם תגיות, סרטונים ושיפורים בשימושי הסלולר, המחשבה הרווחת ל 2016 היא שוידאו-LIVE על סוגיו השונים, יהווה את האקט השיווקי והתקשורת המשמעותי ביותר בעולם המדיה החברתית ועם פיתוחים שונים ומגוונים שלא ראינו עד כה.

 

חשוב לי לתת כאן סיכום קצת יותר אישי מהעולם העסקי שלי:

 

בשבילי היתה זו שנה של כיוונים חדשים, לקוחות חדשים ועיסוק משמעותי יותר בכתיבה שיווקית אסטרטגית פוליטית עם המון המון עניין ואתגרים. היתה זו שנה בה לימדתי בכמה מכללות ומוסדות במקביל והעברתי אינסוף קורסים והדרכות אישיות בחברות קטנות וגדולות, בקבוצות ובודדים. שנה של התמקדות בכתיבת פוסטים ערכיים, כניסה משמעותית עוד יותר עם הלקוחות שלי לעולמות האינסטגרם היוטיוב, הטוויטר והלינקדאין. כתיבה אינסופית של תוכן לאתרים. שנה שבה צילמתי המון והגדלתי את העסק שלי ב-2 עובדי פרילנס (שצנועים מידי כדי להזדהות)    אך מספקים לי תמיכה משמעותית בזמני עומס. שנה שבה למדתי שהמקצוע הזה של שיווק במדיה חברתית אפשרי לביצוע בכל מקום בעולם והעיקר שאהיה און-ליין ללא שום בעיה או עיכוב או דחיה כי מחשב וטלפון ניידים נמצאים בכל פינה. מאחלת לעצמי – עוד שנים רבות של עשיה והתפתחות בתחום הכה נפלא הזה וללקוחות שלי אני מאחלת – שנה של הרבה לקוחות חדשים וקשר נפלא בינינו עם עשיה משמעותית וערכית מלאה בשיווק מהלב ומהנשמה.