קידום האתר שלכם באמצעות פייסבוק

אחת השיטות הכי בדוקות לקידום הבלוג/האתר שלכם הוא שימוש ברשתות חברתיות.

בכל הדרכה שלי או הרצאה שלי אני מסבירה את חשיבות השימוש בסנכרון נכון בין כל מערכות המדיה והרשתות החברתיות בהן אתם נמצאים ומבצעים פעילות של תוכן כגורם משמעותי בקידום שלכם בגוגל.

טיפים בדוקים:

1. זיהוי סטטוסים מנצחים בדף העסקי שלכם וזיהוי מילות מפתח: בדף הפייסבוק העסקי יש מערכת ניהול תוכן עם סטטיסטיקות (INSGHITS) ובה תוכלו לראות את כל רשימת הסטטוסים שלכם בצירוף סטטיסטיקות של אחוזי חשיפה, צפייה וכן הלאה. זהו את הסטטוסים הכי נצפים ונסו לגבש לעצמכם דרך פעולה שתתאים לקהל שלכם על פי מה שגיליתם שמעניין אותם יותר. בנוסף לכך (ובהנחה כמובן שחיברתם את הבלוג שלכם לגוגל אנליטיקס) בדקו גם שם את מילות המפתח ואת המאמרים הכי מקודמים שלכם והסיקו מכך מסקנות להמשך. אם אתם משתמשים בתוספים כדוגמת – SHAREAHOLIC גם שם תוכלו לקבל מידע סטטיסטי על התוכן הפופולרי ביותר שלכ

2.לזהות את הנושא "החם" שכולם מדברים עליו עכשיו ולכתוב עליו: אפשר לכתוב אינסוף מאמרים ופוסטים בבלוג/אתר שלכם ואפשר לכתוב דברים שבאמת באמת חשובים כרגע לאנשים. איך מזהים את זה?

הדבר הראשון והחשוב– אם אתם שוהים כמו שצריך במדיה החברתית והנוכחות שלכם ברשתות החברתיות חזקה ויומיומית, אין ספק שאתם תדעו על מה מדברים כולם גם בלי צורך באמצעים חיצוניים. דוגמא קטנה: החל משבוע שעבר ראיתי שכולם מדברים על כך שבפייסבוק התווספו להם חברים לרשימה בלי שהם עשו דבר ושפייסבוק מוציאה להם הודעות על כך שעברו את מגבלת החברים. בתחילה חשבו כולם שמדובר בבאג. וזה התחיל להטריף את האנשים. נתקלתי בכך בהמון סטטוסים ובהמון קבוצות והבנתי ש"אנשים מדברים על זה". החלטתי לחקור את העניין ומצאתי את פתרון התעלומה לדבר הזה וכתבתי על כך בדף שלי.

הדבר השני – זיהוי מגמות באמצעות עזרים חיצוניים. למשל תוכלו להשתמש ב- TRENDSBUZZ לזיהוי מה הטרנדים הכי משמעותיים מגוגל, יאהו, טוויטר ואחרים… בנוסף לכלי הזה, תוכלו להשתמש גם ב- LINKEDIN TODAY. אם למשל אתם מתלבטים בין 2 נושאים עליהם תרצו לכתוב ואתם לא יודעים מה לבחור, הכי טוב יהיה לבדוק את מילות המפתח של הנושאים הללו ב- Google Insights ולראות מה מקבל יותר תהודה.

כלים נוספים שיכולים לסייע לכם – http://hashtags.org/ | http://topsy.com/

3. חשבו - האם המאמר שאותו אתם כותבים יגרום לאנשים לרצות "לשתף" אותו?

מהם הסיבות של אנשים לרצות לשתף?

– לתת ערך משמעותי ואמיתי לאחרים

– להגדיר את עצמי ביחס לאחרים

– להגדיל חברויות ולטפח חברויות קיימות באמצעות שיתוף

– סיפוק עצמי

– שיווק מותג,עסק,מוצר

במילים אחרות, כדי שישתפו את התכנים שלכם, כדאי שתיצרו ערך מוסף

4. כותרת המאמר שלכם וחשיבותה

כשאנשים ניגשים למאמר הם ניגשים אליו כי הם קראו כותרת שמשכה את תשומת לבם. הכותרת היא מה שיגרום להם לפתוח אותו ולקרוא אותו! הכותרת צריכה להיות מאוד ממוקדת ביחס למה שאתם הולכים לדבר עליו במאמר (שימו לב למילות מפתח גם בכותרת ובחרו מילות מפתח שיקדמו את העסק שלכם) וחשבו על מה שעובר במוחו של קורא המאמר טרם הוא מחליט להקליק עליו, הוא חושב: "אוקיי קראתי את הכותרת- האם זה בעל ערך עבורי?" / "האם זה מאמר ייחודי או שמא כבר קראתי אלף כאלה בעבר?" / "האם כדאי לי לקרוא את זה עכשיו?"

או לחילופין אם אתם מחליטים שתפקידה של הכותרת היא רק למשוך קהל אתם יכולים ללכת על כותרת מטורפת, מצחיקה, מפתיעה או מושכת … למרות שאין לה קשר למאמר עצמו (ובשורה הראשונה של המאמר תמצאו את הדרך לקשר את הנושא אל התוכן).

5. ויזואליזציה דהיינו תמונות – עולם המדיה החברתית כולו היום עובד באופן ויראלי בצורה חזקה יותר בתמונות. פינטרסט,אינסטגרם וגם בתוך הפייסבוק – תמונה אחת מעבירה מסר מהיר ומדוייק הרבה יותר ממילים. בנוסף - לתמונות יש משמעות עצומה בקידום! הכי טוב שתעשו ניסוי בעצמכם בדף הפייסבוק שלכם. נסו להעלות סטטוס עם תמונה ונסו להעלות סטטוס בלי תמונה ולראות מה אחוז החשיפה של כל אחד מהסטטוסים (אתם יודעים שהיום פייסבוק נותנים לכם בתחתית הסטטוס את הסטטיסטיקות המדוייקות של אותו סטטוס שהעליתם). אבל שיהיה ברור שזה לא סתם לשתול תמונה וללכת. חשוב שתתאימו את התמונה לתוכן עליו אתם מדברים ושיהיה גורם משיכה וערך מוסף גם בתמונה של המאמר שלכם בבלוג/אתר. אח"כ כשתשתפו את המאמר הזה ברשתות החברתיות תוכלו להגדיר את התמונה שבחרתם כתמונת התצוגה של המאמר וזה יביא לכם תנועה נוספת.

6. כפתורי שיתוף בבלוג שלכם: אם האתר שלכם הוא אתר וורדפרס אז זה הכי קל, פשוט מורידים תוספים של שיתוף שיהיו מתחת או מעל לכל מאמר שתעלו ובכך אתם מקלים על האוהדים שלכם לשתף ישירות מתוך הבלוג/אתר שלכם. אם אתם עובדים על מערכות אחרות, פשוט בקשו ממי שמנהל לכם את האתר לשתול קודים של פייסבוק (תיבת פעילות, תיבת לייק, כפתור SHARE ותיבות שיתוף) במקומות הנכונים באתר.

ומשהו קטן על קריאטיביות וחתולים, בסרטון הבא:

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

Call

050-7220020   

 

Follow me

 

  • facebook
  • Instagram - White Circle
  • Twitter Clean
  • LinkedIn - White Circle
  • YouTube - White Circle