Please reload

Recent Posts

על השינויים הגדולים בפייסבוק ואיך הם ישפיעו על דפים עסקיים

January 14, 2018

1/5
Please reload

Featured Posts

10 דרכים לקבל תגובות לסטטוסים ולפוסטים שלכם

December 1, 2014

כשאני מתחילה עבודה מול לקוח חדש, תחילה אני מקימה את דף הפייסבוק, עבודה קונספטואלית טכנית ועיצובית. ואז כשמסיימים את החלק הזה, מתחיל השלב האמיתי. אחת השאלות שתמיד חוזרות אצל לקוחות ובכלל בני אדם ששואלים על העבודה שלי היא :"איך בדיוק את משווקת את הדף?" / "איך את גורמת לאנשים להגיב לתוכן?". למעשה, הלקוח שואל – מהי בעצם העבודה שלך? על מה אני משלם כסף (נניח ושילמתי על הקמת הדף שזה מוצר ברור מאליו כי רואים אותו, מה הלאה?)

 

כדי להשיב ללקוח על השאלה הזו אני בדרך כלל משקיעה שעה שלמה של שיחה שבה אני מפרטת את עיקריי העבודה. אבל אני גם מסבירה שאי אפשר להסביר את הכל כולל הכל כי זה אומר לשבת איתו ולעשות לו קורס מלא. זה המון מידע, המון חומר ובעיקר המון גישה לעניין.

 

אבל בכל זאת ומאחר ולקוחות שלי מבקשים, החלטתי להעלות מאמר קצר שמפרט להם ולכם, כמה אפשרויות נחמדות לעידוד תגובות לסטטוסים/פוסטים שאתם כותבים בדפים העסקיים שלכם.

 

 

אז הנה – 10 דרכים לקבל תגובות לסטטוסים/פוסטים שלכם:

 

1. טיזרים – מונח שלמדתי מבן זוגי – מנהל קריאטיב של אירועים במקצועו. והבנתי מהר מאוד שאפשר להחיל אותה על כל עולמות התוכן השיווקיים. זוהי אחת הדרכים הטובות ביותר כדי לבנות מתח והתרגשות על המוצר או השירות שלך. לתת לאוהדים שלך טעימה של מה מתקרב אך לא לתת את המידע כולו. בדומה ל פרומו של סרט שיוצג בקרוב.

2. מידע אישי – כתוב בסטטוסים שלך בדף העסקי בפייסבוק גם זווית אישית שלך, מידע אישי על תחושותייך, סיפורים אישיים וכו'…כדי לתת למעריצים שלך הצצה קטנה לתוך מי שאתה כאדם.  אנשים נוטים לאהוד מוצרים/שירותים/עסקים בהם הם משתמשים הרבה יותר כשהם חשים שמאחוריהם עומד אדם אמיתי ולא רובוט או דמות עלומה.

3. בדיחות נושא ו/או תמונות משעשעות הקשורות לעולם התוכן העסקי שלך – מצאו בדיחות, קומיקס, משחקי מילים, אינפוגרפיות, תמונות משעשעות הקשורים לחברה שלכם או לתחום בו אתם פועלים. בדרך כלל אם אנשים טורחים לאהוד את העמוד שלכם, הם יחפשו תוכן מהותי אך יישארו בו הרבה יותר זמן ולא ינטשו אם מפעם לפעם תגרמו להם לחייך.

4. לינקים (קישורים) שימושיים – 
באותו אופן כמו בסעיף הקודם, מילת המפתח היא לשתף: לשתף קישורים שימושיים ומהנים עם האוהדים שלכם.  לא להפציץ אותם במידע  אבל אם אתם מוצאים יישום שימושי, דף או אפילו וידאו מדהים או אפליקציה אל תהססו לחלוק אותו עם המעריצים שלכם. אני למשל נחשפתי אתמול למשהו ממש שווה שאני רוצה לשתף אתכם: חברת http://us.moo.com/ מדפיסה עבורכם 50 כרטיסי ביקור התואמים בדיוק את העיצוב שלכם בטיימליין החדש של פייסבוק, ושולחת אותם בדואר לביתכם ללא עלות!! המבצע שלהם הוא מבצע קידום ענק לכבוד השנה האזרחית החדשה. לכו על זה!

5. דירבון –  אתגרו את האוהדים שלכם לשתף אתכם בשאלות (למשל צרו טאב של שאלות ותשובות) שאתם תוכלו להשיב להם בתחום המומחיות שלכם. השתמשו בכלי "השאלות" (Question) של פייסבוק והזמינו אנשים להשיב תשובות לשאלה. באופן טבעי אנשים רוצים להוכיח את עצמם ולהביע דעה והדירבון והתחושה שתתנו להם שאצלכם הקרקע בטוחה לכך, תגרום להם "לדבר".

6.תחרויות קטנות –  בהמשך לסעיף הקודם של לדרבן את הקהל שלכם. אפשר מפעם לפעם להעלות תחרות קטנה. אני לא מדברת על קמפיינים גדולים שדורשים מאמץ, תכנון, מתנה יקרה. אלא על תחרות קטנה בדף, כמו למשל חידון, שאלת טריוויה שתגרום לאנשים לרצות להשתתף ובסופה יקבלו מכם תשורה קטנה. מבחינת האוהד שלך שגם ככה מגיע לדף כדי לקרוא תכנים וללמוד מעולם התוכן שלך – זה יכול להיות קובץ טיפים, או מחזיק מפתחות שימושי. העניין הוא חווית ההנאה של האוהדים והידיעה שאולי אני כאוהד אדע את התשובה ואוכל לזכות.

7. איחולים –  האוהדים שלכם הם בניי אדם. הם חוגגים חגים, הם חוגגים ימי הולדת. מיצאו את הדרך לזכור בכל חג ומועד לאחל להם ברכה מתאימה. מתנות קטנות או גלויות אישיות- אפשרי גם כן. אך אם מדובר בכמות גדולה מאוד של אוהדים, זה עלול לגזול זמן רב.

8. תמונות מהחיים האמיתיים –  
דרך נוספת להוכיח לאוהדים שלך שאתה בן אדם "אמיתי"  הוא לתת לאוהדים שלך מידע ויזואלי על סביבת העבודה שלך. קחו כמה תמונות שלך ושל הצוות שלך נמצאים בעבודה או תמונות מהרצאות שלך למשל (אם זהו עולם התוכן) ושתף אותן מפעם לפעם בדף שלך.

9. בקשו מידע ופידבקים מהלקוחות (זה לא יחליש אתכם! להפך) –  
מעט מאוד חברות/ארגונים/עסקים נוטות לבקש עצה/מידע מהלקוחות שלהם. תמו חלפו להם הימים בהן עסקים מתנהלים בחשדנות/חשאיות ושמירת מידע. צעד שיווקי חכם ביותר, בעיקר בכל הנוגע לשיווק ברשתות חברתיות, הוא פשוט להיות ח ב ר ת י ! מה זה אומר? זה אומר שאם תכתבו סטטוס שבו אתם מבקשים מהלקוחות שלכם לייעץ לכם למשל: מה אתם יכולים לעשות טוב יותר, איזה מידע שתתנו יסייע להם יותר ואיזה פחות וכן הלאה.. אתם תרוויחו גם אוהדים עקביים, גם שותפים לדרך וגם הצלחה אמיתית בעלת ערך מוסף לקהל האמיתי שלכם.

10. "המצב הנוכחי" או במילים אחרות "אקטואליה" –  
ולמה אני מתכוונת? במדינה כמו שלנו ובכלל בעולם היום, קשה להתעלם מאירועים רבי משמעות שמתרחשים סביבנו. בעלי בלוגים ומנהלי קהילות מקצועיות רבים נוטים להתעלם בכוונה מאירועים אקטואליים או פוליטים מתוך רצון להימנע מלהיות משוייכים לעמדה כזו או אחרת ומתוך חשש שמא יאבדו קהל באם יביעו דעה על המצב. אני לא מייעצת להגיד בדף עסקי – אני שמאל! או אני ימין! וכן הלאה, אבל מאידך אם למשל קורה משהו עצוב או שמח במיוחד שקורה סביבנו, להתעלם מכך יגרום לאוהדים שלכם לחשוב שאולי אתם מכונה משומנת ולא אנשים עם רגשות ומחשבות משלכם. המקרה הקלאסי שמהווה דוגמא לכך הוא למשל- חזרתו של גלעד שליט. אני אישית ציינתי את השמחה שלי בכל מקום אפשרי ברחבי המדיה החברתית ואני חושבת שבהיותנו מנהלי דפים במדיה שעיקרה הוא חברתי, זה נכון לפעול כך כי אנו חיים בחברה.

 

אלה הם עשרת הטיפים שלי במאמר זה ויש עוד המון המון המון מידע שיכול לסייע לכם וינתן במאמרים הבאים. אשמח לתגובות וגם לאינפוטים שלכם.שתפו שתפו…זה שם המשחק.

Please reload

Follow Us
Search By Tags
Please reload

Archive
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

Call

050-7220020   

 

Follow me

 

  • facebook
  • Instagram - White Circle
  • Twitter Clean
  • LinkedIn - White Circle
  • YouTube - White Circle