Please reload

Recent Posts

על השינויים הגדולים בפייסבוק ואיך הם ישפיעו על דפים עסקיים

January 14, 2018

1/5
Please reload

Featured Posts

כיצד תוכל להיעזר ביעילות ב"לינקדאין" שלך לקבלת חשיפה ?

September 1, 2014

לינקדאין קיבלה עם הזמן תדמית של רשת עסקית לא ידידותית במיוחד וקשה להבנה תפעולית. בעולם בו הפייסבוק נגיש, זורם ושולט בחיי היום יום של רובנו, נוצר קושי להכנס לרשת מהסוג של לינקדאין ולהשקיע שם זמן עבודה ליצירת חשיפה. יחד עם זאת, אנשים רבים מוצאים עצמם כמעוניינים לשפר את מעמדם המקצועי, לחפש מישרה טובה יותר או מישרה בכלל…, לקבל המלצות וגם כאלה המבקשים למתג עצמם תדמיתית מבחינה עסקית (אם כבעלי עסקים עצמאיים ואם כשכירים).

 

 

לאחר הרבה פניות מצד לקוחותיי שלי ומצד חברים פרטיים, החלטתי לכתוב מאמר קצר עם

כמה טיפים בסיסיים לתפעול נכון שיסייע להפיק ממנו תועלת אמיתית, ברשת הלינקדאין:

 

1. מלא את כל נתוני הפרופיל שלך עד לכדי 100% : השלב הראשון בפרופיל אישי שייראה כמו שצריך בלינקדאין הוא מילוי של כל הפרטים העסקיים והאישיים שלך בטופס מילוי הפרטים. למה זה חשוב? כי בלינקדאין יש מערכת אלגוריתמית פנימית שמסייעת לנתב את המידע עליך בצורה טוטאלית, כך שאם מעסיק פוטנציאלי יחפש אותך לפי מילת חיפוש מקצועית מסויימת, הרי שככל שהפרטים שלך יהיו מדוייקים יותר בקו"ח שלך ובטופס המילוי, הרי שככה ניראות הפרופיל שלך תהיה גבוהה יותר. למשל אם אתה מתכנת ותכתוב במילות המפתח של הכישורים שלך את המילים PHP | NET | וכו' הרי שכשמעסיק פוטנציאלי יחפש אחר מתכנתים מסוג כזה, הוא יגיע אליך במהרה.

 

2. התחבר, התחבב והתקשר : שפת הלינקדאין אינה כשפת הפייסבוק. בעוד בפייסבוק יש לך אפשרות להציע חברות, הרי שבלינקדאין יש לך אפשרות להציע "קשר". בפייסבוק אתה מתחבר, בלינקדאין אתה מתקשר או נקשר בקשרים עסקיים/ידידותיים. כל מי שנמצא בלינקדאין מודע לכך שהוא נמצא שם למטרות עסקיות, תעסוקתיות או במילים אחרות ביזנס. ככל שתציע התקשרות (חברות) ותתקשר עם יותר קשרים (אנשים) מתחומי העניין שאתה מעוניין בהם או בארצות שאתה רוצה וכן הלאה, כך הלינקדאין יציע לך יותר יותר אנשים מהסוג/מהתחום הזה עליו הצבעת/אותו בחרת כשבחרת בחברים אלה. וכך למעשה אתה יכול להחשף לתעשיה שלמה של אנשים שעוסקים בתחומים שמעניינים אותך או שמעניין אותך לחשוף מולם את העסק שלך.

 

3. קבל המלצות : כלי מצויין ובעל ניראות גבוהה בפרופיל אישי של כל אדם שפותח לינקדאין הוא ההמלצות (recommendations). בין אם אתה מחפש עבודה ומעסיק פוטנציאלי יבקר בפרופיל שלך ויראה המלצות טובות של אנשים שעבדו איתך בעבר, ובין אם אתה בעל עסק ולקוחות פוטנציאלים יראו המלצות מלקוחות אחרים שעבדו איתך, הרי שכך או כך, הכלי הזה למעשה הוא הכלי שיציג אותך באור חיובי וכאדם מצליחן (כמובן שהמלצות שליליות אין להן ערך).

 

4. עקוב אחר פעילות של חברות וארגונים: חברות+ארגונים מקימות קבוצות ופרופילים בלינקדאין. אם חשקה נפשך במישרה בארגון זה או אחר, חפש אותה בלינקדאין ובצע מעקב של תקופת מה אחר דיונים, חברויות ועדכונים שם. כך תוכל ללמוד את "שפת הארגון" ואף להתעדכן אם מתקיימים שם גיוסים, זה יסייע לך גם להפגין ידע בראיון אם תגיע לכך. כנ"ל לגביי חיפוש לקוחות בינוניים או גדולים לעסק שלך.

 

5. הצטרף לקבוצות : קבוצות הן דרך נהדרת לפגוש עמיתים בתעשייה/תחום, ולהשיג קשרים חדשים. על ידי כתיבה בקבוצות בצורה שקולה, וייזום, כמו גם המשתתפים בשיחות בקבוצה – אתה יכול במהירות לבסס את עצמך כמוביל דעה או מוביל תחום בתוך תעשייה שבחרת. אני מזהירה משימוש בקבוצות רק בשביל פרסום עצמי בוטה או קידום מכירות אגרסיבי – עדיף לפרסם מפעם לפעם מאמר מקצועי שכתבת אך בשאר הזמן כדאי  לספק ערך לאחרים כדי לתת תחושה נעימה ותחושה על פיה אתה מומחה בתחומך וכדאי לשאול אותך שאלות. בלינקדאין יש אינספור קבוצות באינסוף תחומים וכדאי למנף זאת.

 

 6. הקם קבוצה: בהמשך לסעיף הקודם, אם ממילא אתה מתמחה בתחום מסויים ויש לך המון מידע להעניק, הדרך הפשוטה והיעילה ביותר היא לפתוח קבוצה משל עצמך עם שם שיהווה את המכנה הרחב הגדול ביותר הקשור לתחום ויביא לתוכו אנשים שמתעניינים בתוכן שיש לך להציג או לדון בו. זוהי דרך מצויינת למיתוג עצמי ולקבלת חשיפה. לאחר שתקים קבוצה כזאת, פרסם בה תכנים מתאימים והזמן אליה באמצעות מייל מרוכז את כל הקשרים שלך בלינקדאין.

 

7. שימוש באפליקציות המוצעות בלינקדאין: בלינקדאין אין המון אפליקציות כמו בפייסבוק, אבל באלה שיש, אני ממליצה להשתמש. למשל- אפליקציית וורדפרס (באם יש לך בלוג המבוסס על וורדפרס, חבל לא לחבר אותו לפרופיל הלינקדאין שלך באמצעות התוסף), או באם יש לך מצגת חברה כדאי מאוד להשתמש בתוסף slideshare ולחבר את מצגת החברה שלך כך שתהיה בפרונט של הפרופיל שלך בלינקדאין. אפליקציות נוספות שיש בלינקדאין: תוכל למצוא כאן.

 

8. סנכרון המידע שלך והפרופילים השונים שלך בשאר הרשתות החברתיות: ללקוחות שלי אני תמיד תמיד מזכירה את המילה הזאת- סנכרון, כבר בפגישה הראשונה. זוהי מילת המפתח החשובה ביותר בעיני בעת עבודה ועשייה באמצעות הרשתות החברתיות. אתה תקבל אפקט הרבה יותר גדול משמעותית באם תסנכרן/תחבר את הדף העסקי שלך בפייסבוק, ללינקדאין שלך ולטוויטר שלך ובאם תוסיף תמונות, מצגות וערוצים כדוגמת יוטיוב לרשת החברתית העיקרית עליה אתה נותן את הדגש העיקרי בעבודה שלך בעולם המדיה החברתית. יש היום הרבה אפשרויות לחבר בין כל הרשתות החברתיות (ניתן להירשם לניוזלטר שלנו כאן באתר, ולקבל את קובץ הלינקים לנושמים רשתות חברתיות).

 

אני גם בלינקדאין ואפשר לעקוב אחרי גם שם

Please reload

Follow Us