Please reload

Recent Posts

על השינויים הגדולים בפייסבוק ואיך הם ישפיעו על דפים עסקיים

January 14, 2018

1/5
Please reload

Featured Posts

שיווק בטוויטר

את המאמר הזה החלטתי לכתוב לאחר שיחה מקרית הבוקר עם חברה: "אז מה זה הטוויטר הזה תכלס?" היא שאלה. / "בארץ הוא לא חזק כמו אצל הסלבריטאים בחו"ל,הא?" ועוד אמירות מהסוג הזה.

 

אז נכון היא באמת צודקת. הוא לא תפס כמו בעולם והפוליטיקאים שלנו עדיין לא מדווחים תחילה שם ואז במקומות אחרים, ועסקים וארגונים לא עושים בו שימוש פרסומי רחב ומשקיעים בו כספים, אבל מה שהניע אותי לכתוב את המאמר הוא דווקא זה!

 

אני אומרת שאם כבר במילא יש לכם פרופיל שם, או אתם נמצאים שם עם שם העסק/מותג שלכם, אז במקום רק לחבר אותו לפייסבוק שלכם או לשלוח מהלינקדאין שלכם שיתוף זהה, לפחות נסו להבין כיצד לפעול שם נכון…

בניגוד לפייסבוק והדפים העסקיים שלו, בטוויטר מה שעובד טוב זה הזהות האישית. גם אם אתם פועלים שם בשם של חברה/מותג/ארגון/עסק בואו לטוויטר מתוך חשיבה אישית.

 

 

 

היתרון של טוויטר הוא שאפשר למצוא קשרים אישיים ואנשים בעולם, בקלות יחסית. אתה יכול למצוא אנשים רלוונטיים באופן ממוקד למעקב בטוויטר. הם אפילו לא צריכים לעקוב אחריך בחזרה. אתה יכול להתחיל לבנות את הקהל שלך בעצמך וללמוד מאנשים ולהתחבר איתם. רק להוסיף הערה פה ושם.

 

הכלי הכיפי ביותר בטוויטר הוא הכפתור “Retweet”. למה הוא כיפי? כי זה כמו לעשות SHARE לסטטוס של מישהו וכך למעשה אתה מודה לו על התוכן שלו, משתף אותו עם אחרים ומפיץ אותו. אחרי שתעשה כמה וכמה פעמים “Retweet” למישהו אתה בעצם יוצר חשיפה לעצמך. אנשים שקשורים בציוץ האחד הזה, ישימו לב לנוכחות שלך.וכך אתה משיג במהירות עוקבים חדשים ומעלה את הREACH  

 

אחת ההמלצות החשובות ביותר בטוויטר, היא לעקוב אחרי אנשים בחזרה ולא רק לצפות שהם יהיו העוקבים שלך. לרוב זה יביא לכם תועלות הרבה יותר ממה שחשבתם.

 

אם יש לכם עסק עם המון לקוחות, ואתם יודעים שהקמת חשבון טוויטר תביא לתוכה פניות של "פניות ציבור" עם הרבה שאלות, הצעות ובקשות. כדאי לכם לפתוח 2 חשבונות טוויטר כשהאחד יוקדש לפניות הללו והשני יוקדש לחומר שיווקי שלכם כמו למשל –מאמרים, כתבות ואחרים.

 

כלים חשובים לניהול שיעזרו לכם לנהל טוב יותר את עולם הטוויטר שלכם ובכלל זה את עולמות המדיה החברתית האחרות שלכם:

 

1. http://hootsuite.com/ – כלי שיסייע לכם לחבר בין כל עולמות המדיה החברתית שלכם, לתפעל מרחוק, למדוד ולקבל נתונים.

2. http://klout.com/home – נותן לך אופציה לדעת עד כמה אתה משפיע ברשת החברתית שלך, במהלכים שלך. ככל שתהיה משפיען ותהיה לך הרבה פעילות, כך תקבל ניקוד גבוה יותר וכך אנשים אחרים יראו את רמת הפעילות שלך ויבואו אחריך.

לאחר שכבר בנית לעצמך קהל של עוקבים, הדרך היעילה ביותר לעקוב אחריהם ולבנות "מערכת יחסים" עסקית וירטואלית, היא באמצעות רשימות. אם תסדר לעצמך רשימות (כמו קבוצות) שאתה בונה לעצמך אתה תדע טוב יותר לנהל את זה ולהשתמש במערכת הזאת.

 

 

טוויטר פעלה בכמה מישורים בשנה האחרונה כדי להפוך עצמה לרשת איכותית יותר: הרבה חברות מבוססות טוויטר עפו החוצה כדי שיהיה פחות ספאם וכדי שטוויטר תזכה לבידול. כך למשל, טוויטר הפסיקה את שיתוף הפעולה האוטומטי בינה לבין לינקדאין ואת היכולת לתזמן סטטוס מלינקדאין באופן אוטומטי לטוויטר. כך גם לגבי אינסטגרם (נחסמה העלאה אוטומטית של תמונות אינסטגרם).

ואתם יודעים מה? זה בסדר גמור. אחד הדברים החשובים בטוויטר לעומת מה שאתם רגילים לעשות בשיווק בפייסבוק הוא דווקא היתרון ש"סטטוס" הוא לא הדבר החשוב פה. ציוץ – כן! ציוץ הוא לא סטטוס. לקהל הטוויטרי לא מעוניין לקרוא אותך ארוכות וגם לא קצרות, הוא מעוניין לקבל מידע בכמה מילים בודדות שיעניין אותו ברמה כזאת שהוא ירצה עד מאד להמשיך איתכם את הדיאלוג. שזה ימשוך אותו להיות הקהל שלכם…

 

היתרון בטוויטר הוא היכולת להשאיר קהל עוקבים מתמיד לטווח ארוך בלי צורך לשווק ולמכור להם חזור והלוך את העסק שלך אלא להשתמש במשפטים חכמים בציוץ שלכם, בתוכן, ובחומרים שיגרמו לעוקבים לרצות להישאר וכשכבר יהיה משהו משמעותי בעסק שלך ותרצה לבשר עליו, האנשים כבר יהיו חלק ממך ובאופן טבעי יתמכו בשיווק שלך. (אגב, זאת עצה טובה לכל הרשתות החברתיות).

 

נכון שטוויטר היא הרשת שהכי פחות תפסה בישראל אל מול העולם. ואולי לא תפרסמו שם כבעלי עסקים באלפי דולרים אבל לפחות את הזהות שכבר קיימת לכם שם, תנסו לנהל כמו שצריך בשפה הטוויטרית. אגב - אני גם בטוויטר