טיפים קצרים לשיווק בדף הפייסבוק העסקי שלכם

זה עתה סיימתי להעביר סמינר שלם בלשכת המסחר תל אביב, של טיפים וטריקים לשיווק בפייסבוק.

עם תום הסמינר, החלטתי לשחרר 5 מהטיפים לאוויר העולם וזאת כדי שתוכלו לקבל אפשרות חינמית כדי להזניק את העסק שלכם בפייסבוק, גם אם לא הצלחתם להגיע לאחד הקורסים שלי.

1. תמונה שווה אלף מילים – אז נכון שתוכן מעניין הוא הדבר שמביא הכי הרבה ערך בעולם הרשתות החברתיות. וכשאתם כותבים סטטוס בדף העסקי שלכם נסו לעניין את הקהל שלכם ע"י נתינת ערך מוסף, אבל את הערך הכי גדול, אתם תקבלו אם תצרפו לתוכן הזה, תמונה מעניינת. גם אם היא אינה קשורה לעסק שלכם או למוצר אותו אתם רוצים למכור או לקדם. זכרו כי אנשים נכנסים לחדשות המתחלפות שלהם (ניוזפיד) והם חשופים שם לאורך כל שעות היום להמון מלל, מידע ועדכונים מדפים אחרים ומחברים פרטיים. כמובן שאם תהיה שם תמונה מעניינת, זה ילכוד את עיניהם בצורה מהירה.

2. פרסום מודעות ממומנות – אין דרך להימנע מזה יותר. פייסבוק התחילו את דרכם כפלטפורמה חינמית לכל דבר. הם יצרו קהל שבוי ברחבי העולם כולו והפכו למדינה השלישית בגודלה בעולם. ובתוך מערך היחסים שלנו כבעלי עסק שמפעילים דף עסקי בפייסבוק אל מול פייסבוק, באם אנו רוצים להביא טראפיק גדול יותר שהוא קהל היעד הממוקד שלנו אל הדף העסקי ולחשוף אותו לפעילות שלנו, עלינו לשלם כסף ולרכוש פרסומות:

א. כדי להביא קהל אוהדים חדש לדף – הפרסום הממומן מאפשר לנו להביא את חשיפת הדף שלנו/קמפיין שלנו לקהל יעד ממוקד אותו אנו מגדירים באמצעות מנגנון הפרסומות של פייסבוק

ב. כדי להביא את המידע שלנו לאוהדים שכבר כן אוהדים את הדף אך לא חשופים למידע. למה? כי פייסבוק מזה כמה חודשים אינם מאפשרים לכל האוהדים שלנו בדף להחשף לתכנים שלנו אלא רק ל16% מהאוהדים. אז מה עושים עם שאר האוהדים? איך דואגים שגם הם יקבלו את המידע עלינו? מקדמים את הסטטוסים שאנחנו כותבים בדף בעזרת תשלום להגדלת חשיפת הסטטוס (כפתור PROMOTE בתחתית הסטטוס באמצעותו ניתן לשלם על סטטוס בודד או 5$ או 10$ בהתאם לאחוז החשיפה).

3. התייעצו עם האוהדים בדף – דף עסקי שמערב את האוהדים שלו ברעיונות העסקיים שלו, בשאלות הקשורות לעסק, למוצר, לאקט מכירתי וכו' הוא דף שאחוז החשיפה שלו גבוה יותר והיכולת שלו לבצע שיווק אמיתי היא גדולה יותר. למה? כי אנשים אוהבים יחס אישי. כי אנשים אוהבים שמדברים איתם. כי אנשים אוהבים להרגיש שהם תורמים ולא סתם מתבוננים. למשל- יש לכם לוגו חדש ואתם מתלבטים בין שלושה צבעים אפשריים. שימו בקיר של הדף העסקי את שלושת התמונות של הלוגו, ובקשו מהאוהדים לבחור עבורכם את הצבע הכי מתאים.

4. תזמון סטטוסים בדף – יצאתם לחופשה? אבל העסק שלכם צריך להמשיך לעבוד. השתמשו בכלי תיזמון הסטטוסים (נמצא מתחת לשורת הסטטוס ונראה כאייקון של שעון). ותוכלו לתזמן מראש את כל הסטטוסים שלכם למשך זמן החופשה. הכלי הזה מצויין עבור אנשים מסודרים ומאורגנים אך יש בו גם חסרון וזכרו אותו כשאתם משתמשים בו. החסרון הוא שאם אתם לא מול מחשב ואנשים יתחילו להגיב לכם לסטטוס או ישאלו שאלה, אתם לא תהיו שם כדי להשיב. לכן גם כשאתם מעלים סטטוס מתוזמן, כדי לפחות פעם ביום להכנס לדף העסקי באמצעות הסלולר ולהשיב במרוכז לשאלות של האוהדים שלכם.

5. נהל פרופיל אישי מוצלח בפייסבוק ללא קשר (אך בעצם עם הרבה קשר) לעסק שלך – לנהל דף עסקי בפייסבוק בלי להבין את השפה הפייסבוקית ואת הדינמיקה הבינאישית ברשת החברתית, זה כמו לנסות למכור קרח לאסקימוסים. המון פעמים אני שומעת מלקוחות ומתלמידים את המשפט : "אבל אנחנו לא רוצים לערב את הפרופיל האישי שלנו עם הדף העסקי שלנו" / "אבל אני לא רוצה להיות בפייסבוק בכלל, אני רק רוצה שתלמדי אותי שיווק בדף העסקי"…ואני אומרת – הכל מובן לי, הכל בסדר אבל אם אתם באמת רוצים שזה יצליח, תתחילו לשנות את צורת המחשבה שלכם למחשבה עסקית. ואם אתם מזוהים עם העסק שלכם/מוצר שלכם אז כדאי שתבינו איפה אתם חיים גם ברמה האישית. אתם יכולים לקרוא את כל הספרים השונים על השיווק בפייסבוק, אבל סופו של דבר אתם צריכים להיות חלק מהתרבות המקומית, כדי באמת להבין את השפה.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

Call

050-7220020   

 

Follow me

 

  • facebook
  • Instagram - White Circle
  • Twitter Clean
  • LinkedIn - White Circle
  • YouTube - White Circle